Niewidzialność ubóstwa – dzieło sztuki autorstwa Kevina Lee.
![](https://anonimowy.pl/wp-content/uploads/2024/10/invisibility-of-poverty-1.webp)
W 2008 roku UNICEF Chiny rozpoczął kampanię mającą na celu zwiększenie świadomości na temat „niewidzialności ubóstwa” dotykającego dzieci w Chinach. W serii poruszających fotografii, związanych z kampanią zatytułowaną „Niewidzialność ubóstwa”, bezdomne dzieci w Pekinie zostały pomalowane tak, aby były niemal niewidoczne w swoim otoczeniu, co sprawiało, że trudno je było odróżnić od krajobrazu miasta.
Najbardziej rozpoznawalne zdjęcie przedstawia chłopca siedzącego na kamiennych schodach, pomalowanego z taką starannością, że można się zastanawiać, co tak naprawdę widzimy. Można go nawet nie zauważyć, potykając się o niego lub przechodząc obok, gdyby nie znak obok, na którym widnieje napis „Nie ignoruj mnie” w wyraźnych chińskich znakach. Pod spodem, w mniejszym druku, znajduje się komunikat podkreślający trudną sytuację ponad 1,5 miliona dzieci w trudnej sytuacji w Chinach. Dzięki tym zdjęciom UNICEF w ciągu zaledwie pięciu dni zebrał około 30 000 USD na pomoc dzieciom w potrzebie.
![](https://anonimowy.pl/wp-content/uploads/2024/10/invisibility-of-poverty-1.webp)
![Ceneo.pl](http://image.ceneostatic.pl/data/custom_images/4917/custom_image.png)
Mimo że kampania została zainicjowana prawie 16 lat temu, zdjęcia z tej serii ponownie zyskują popularność w internecie, docierając do szerokiego grona odbiorców. Wciąż mają moc poruszania i wzbudzania emocji, przypominając o trudnej sytuacji dzieci żyjących w ubóstwie. Te obrazy, które w oryginalnym kontekście miały na celu zwiększenie świadomości społecznej, nadal inspirują do refleksji i działania, przypominając ludziom o problemach, które pozostają aktualne mimo upływu czasu. Dzięki temu, historia i przesłanie kampanii są na nowo odkrywane przez nowe pokolenia, co potwierdza ich trwały wpływ.
![](https://anonimowy.pl/wp-content/uploads/2024/10/invisibility-of-poverty-3.webp)
Fotografia i malowanie ciała autorstwa Kevina Lee, Haohui Zhou i Bin Liu.
Zarejestruj się i dołącz do naszej społeczności
Komentarze